T-7
Tabliczka wskazująca układ torów i drogi na przejeździe

T-7 tabliczka wskazująca układ torów i drogi na przejeździe

 

Taka tabliczka jest umieszczana przede wszystkim pod znakiem ostrzegawczym A-9 (przejazd kolejowy z zaporami), oraz A-10 (przejazd kolejowy bez zapór), przed przejazdami szczególnie niebezpiecznymi, kiedy tory przecinają jezdnię pod kątem ostrym lub po łuku.

Na ilustracji poniżej widać, że taka tabliczka niekoniecznie musi być umieszczana tylko przed przejazdami kolejowymi. W tym przypadku ostrzeżenie dotyczy niebezpiecznego przejazdu tramwajowego.

 

MAJĄ COŚ WSPÓLNEGO

znak A-10 znak A-21 znak P-14 sygnalizator S-1
uwaga tory tramwajowe przecinają jezdnię pod ostrym kątem
Tory tramwajowe przecinają jezdnię pod ostrym kątem - ważna informacja szczególnie dla kierujących jednośladami.

 

 

 

T-8
Tabliczka wskazująca miejsce, w którym ruch pojazdów został skierowany na tory tramwajowe

T-8 tabliczka wskazująca miejsce, w którym ruch pojazdów został skierowany na tory tramwajowe

 

Z powodu zwężenia drogi może się zdarzyć, że pas ruchu dla pojazdów kołowych jest skierowany na torowisko tramwajowe. Sytuacja taka może mieć miejsce (jak na ilustracji poniżej). Wówczas takie miejsce oznakowane jest taką tabliczką - bo trzeba pamiętać, że tramwaj ma tam pierwszeństwo!

Jest stosowana ze znakami A-21 (tramwaj) lub A-30 (inne niebezpieczeństwo).

 

MAJĄ COŚ WSPÓLNEGO

znak A-21 znak A-30
pas ruchu został skierowany na tory tramwajowe
Pas ruchu został skierowany na tory tramwajowe.

 

 

T-9
Tabliczka wskazująca rzeczywistą wielkość spadku lub wzniesienia drogi

T-9 tabliczka wskazująca rzeczywistą wielkość spadku lub wzniesienia drogi

 

Tabliczka, stosowana ze znakami A-22 (niebezpieczny zjazd) i A-23 (stromy podjazd) wskazuje rzeczywistą wartość spadku (lub wzniesienia), w procentach tangensa kąta nachylenia drogi do poziomu.

W praktyce oznacza to, że na przykładzie poniżej, droga na długości 100 metrów wznosi się aż o około 12 metrów.

 

MAJĄ COŚ WSPÓLNEGO

znak A-22 znak A-23
tutaj droga wznosi się na odcinku 100 metrów aż o 12 metrów
Droga wznosi się na odcinku 100 metrów aż o 12 metrów!

 

 

T-10
Tabliczka wskazująca bocznicę kolejową lub tor o podobnym charakterze

T-10 tabliczka wskazująca bocznicę kolejową lub tor o podobnym charakterze

 

Tabliczka wskazuje miejsce przecięcia drogi przez bocznicę kolejową, tor manewrowy lub linię kolejową wykorzystywaną sporadycznie. W czasie przetaczania pociągu ruch na drodze jest zatrzymywany przez pracownika kolei.

Jest stosowana ze znakiem A-30 (inne niebezpieczeństwo).

 

MA COŚ WSPÓLNEGO

znak A-30
tak czy inaczej, przejedziemy po torach
Przed Tobą tory - trzeba uważać!

 

 

 

T-11
Tabliczka wskazująca przeprawę promową

T-11 tabliczka wskazująca przeprawę promową

 

Tabliczka umieszczana jest przed dojazdem do przeprawy promowej np. przez rzekę czy jezioro.

Jest stosowana ze znakiem A-30 (inne niebezpieczeństwo).

 

MA COŚ WSPÓLNEGO

znak A-30
dojeżdżamy do przeprawy promowej
Wkrótce przeprawa promowa.

Czy znasz te znaki?

A-7   Znak ostrzegawczy, który wskazuje kto na skrzyżowaniu ma pierwszeństwo przejazdu. Nadjeżdżając od strony tego znaku, jesteś na drodze podporządkowanej.

Więcej

C12   Znak z grupy znaków nakazu. Wskazuje kierującym obowiązujący kierunek jazdy wokół wyspy centralnej - tzw. rondo. Jednocześnie, taki znak wskazuje że na takim rondzie obowiązuje zasada prawej strony

Więcej

D-40   Znak oznacza wjazd do strefy zamieszkania, w której pieszy korzysta z całej szerokości drogi i ma pierwszeństwo przed pojazdem - w tym również na jezdni i ścieżce dla rowerzystów.

Więcej

B-20   Znak z grupy znaków zakazu. Jest ustawiany wszędzie tam, gdzie istnieje konieczność zatrzymania pojazdu choćby przez chwilę.

Więcej

B-21   Znak zakazujący skrętu w lewo na najbliższym skrzyżowaniu. Jednocześnie znak zabrania zawracania - ciekawe, czy domyślasz się dlaczego?

Więcej

T-27   Tabliczka wskazująca, że przejście dla pieszych jest szczególnie uczęszczane przez dzieci. Jest stosowana łącznie ze znakiem wyznaczającym przejście dla pieszych.

Więcej
Please enable / Bitte aktiviere JavaScript!
Veuillez activer / Por favor activa el Javascript![ ? ]