C-1
|
Znak wskazuje kierującemu, że ma obowiązek skręcić w prawo - jeszcze zanim minie znak.
Oznacza ponadto, że nie wolno w tak oznakowanym miejscu jechać prosto, skręcać w lewo, ani tym bardziej zawracać.
Zastosowanie się do tego znaku, często nie wymaga dokonywania żadnego manewru, a jedynie kontynuowanie jazdy np. dotychczasowym pasem ruchu, byle nie w sposób sprzeczny ze wskazaniem znaku.
Stosuje się go w takich miejscach, w którym kierujący ma obowiązek skręcenia przed znakiem.
Jest stosowany na skrzyżowaniu, lub w miejscu, gdzie występuje możliwość zmiany kierunku jazdy, uprzedzając kierującego o manewrze, jaki będzie musiał wykonać. Powinien być ustawiany na przedłużeniu osi jezdni dla jadących jezdnią jednokierunkową, kiedy nie ma możliwości jazdy na wprost (jak na przykładzie poniżej), lub na przedłużeniu (w jego pobliżu) osi prawej połowy jezdni dla jadących jezdnią dwukierunkową.
MAJĄ COŚ WSPÓLNEGO
Tutaj jazda prosto jest zabroniona - to jest ulica jednokierunkowa.
Drogowcy też miewają dziwne poczucie humoru...
C-2
|
Znak nakazuje skręcenie w prawo po jego minięciu.
Dodatkowo taki znak nakazu oznacza, że po minięciu takiego znaku kierującemu nie wolno jechać prosto, skręcać w lewo, ani tym bardziej zawracać.
Jest ustawiany zazwyczaj przed skrzyżowaniem typu "T" - albo na wlocie do drogi jednokierunkowej, lub na wlocie prowadzącym do drogi dwukierunkowej, kiedy konieczne jest wyeliminowanie skręcania pojazdów w lewo ze względów bezpieczeństwa.
Znak ten stosowany jest w takich miejscach, w którym kierujący ma obowiązek skręcenia za znakiem.
Ustawiony znak obowiązuje na najbliższym skrzyżowaniu lub w miejscu, gdzie występuje możliwość zmiany kierunku jazdy.
MAJĄ COŚ WSPÓLNEGO
Tutaj widać wyraźnie, że ani prosto ani w lewo jechać się nie da!
Kierowca tej ciężarówki najwyraźniej ma gdzieś przepisy!
Przejdź do opisu losowo wybranych znaków: |