Linia pojedyncza przerywana |
Namalowany białą farbą na jezdni znak, w którym namalowane kreski są krótsze od przerw lub równe tym przerwom, wyznaczający pasy ruchu na jezdni.
Omawiany tutaj znak P-1 o podwójnej szerokości, w którym kreski i przerwy są równe, informuje ponadto, że wyznaczony pas ruchu jest pasem: ruchu powolnego, zanikającym, albo przeznaczonym wyłącznie dla pojazdów wyjeżdżających na inną drogę, lub jezdnię.
Istnieje kilka (różniących się od siebie) odmian znaku P-1:
P-1a - linia pojedyncza przerywana - długa, stosowana do wyznaczenia pasów ruchu pomiędzy skrzyżowaniami na drogach o dopuszczalnej prędkości powyżej 70 km/godz;
P-1b - linia pojedyncza przerywana - krótka, stosowana do wyznaczenia pasów ruchu pomiędzy skrzyżowaniami na drogach o dopuszczalnej prędkości do 70 km/godz;
P-1c - linia pojedyncza przerywana - wydzielająca, stosowana niezależnie od dopuszczalnej prędkości do oddzielenia od pasa ruchu następujących pasów: włączania, wyłączania, przeplatania, dla autobusów i rowerów, odcinków początkowych i końcowych wydzielonych dla pojazdów skręcających na wlotach skrzyżowań, zanikających;
P-1d - linia pojedyncza przerywana - prowadząca wąska, stosowana do oddzielenia pasów ruchu w tym samym kierunku na skrzyżowaniach wzdłuż dróg z pierwszeństwem, niezależnie od dopuszczalnej prędkości na drodze;
P-1e - linia pojedyncza przerywana - prowadząca szeroko, jest stosowana do oddzielenia przeciwnych kierunków ruchu w ciągu linii podwójnych P-4 lub P-3a, na skrzyżowaniach, lub włączeniach do jezdni;
ODMIANY LINII P-1
Dwie różne linie przerywane na jezdni - linia P-1a i P-1c.