P-2
Linia pojedyncza ciągła

P-2 linia pojedyncza ciągła

 

Taka linia oddziela pasy ruchu o tym samym kierunku i jednocześnie oznacza zakaz przejeżdżania przez tę linię i najeżdżania na nią.
Co ważne - taka linia nie zabrania wyprzedzania, ale należy pamiętać o zakazie przejeżdżania i najeżdżania na tą linię - czyli można wyprzedzić np. rowerzystę.

Linia ciągła, której grubość jest dwukrotnie większa od standardowej - P-2b linia pojedyncza ciągła - szeroka - służy do wyznaczania pasów dla autobusów lub rowerów.

 

 

linia oddzielająca pasy ruchu o tym samym kierunku
Linia pojedyncza ciągła.

linia pojedyncza ciągła szeroka
Przykład linii pojedynczej ciągłej szerokiej P-2b.

 

 

 

P-3
Linia jednostronnie przekraczalna

P-3 linia jednostronnie przekraczalna

 

Taka linia namalowana na nawierzchni oznacza zakaz przejeżdżania przez tę linię od strony linii ciągłej i najeżdżania na nią, z wyjątkiem powrotu po wyprzedzaniu na położony przy linii przerywanej pas ruchu zajmowany przed wyprzedzaniem.

Znak stosuje się do rozdzielenia przeciwnych kierunków ruchu pomiędzy skrzyżowaniami, jeżeli zabroniony jest przejazd na sąsiedni pas ruchu od strony linii ciągłej.

W szczególności znak jest stosowany na jezdniach dwukierunkowych dwupasowych w rejonach: łuków poziomych i pionowych wypukłych o niedostatecznej widoczności, przejazdów kolejowych i tramwajowych, przejść dla pieszych, gdy jest uzasadnione ułatwienie opuszczania tych rejonów przez kierujących pojazdami.

Istnieją dwie odmiany omawianego znaku:

P-3a linia jednostronnie przekraczalna - długa;
P-3b linia jednostronnie przekraczalna - krótka.

 

 

ODMIANY LINII P-3

linia P-3a lina P-3b
taką linię wolno przekroczyć, ale od strony przerywanej
Ten kierowca łamie przepisy, bo wyprzedzanie w tym miejscu jest niedozwolone. Widać, że jest "pod górkę".

skręt w lewo jest tutaj zabroniony - linia ciągła
Wyraźnie widać, że tutaj skręcić w lewo nie wolno!

 

 

 

P-4
Linia podwójna ciągła

P-4 linia podwójna ciągła

 

Taka linia rozdziela pasy ruchu o kierunkach przeciwnych i oznacza zakaz przejeżdżania przez tę linię i najeżdżania na nią.

Linię tego rodzaju, stosuje się w celu rozdzielenia przeciwnych kierunków ruchu na odcinkach jezdni, na których należy wyeliminować przejeżdżanie pojazdów na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu, niezależnie od dopuszczalnej prędkości na drodze.

Znak ten zawsze umieszcza się na trzy i więcej pasowych jezdniach dwukierunkowych, na których pasy ruchu są wyznaczone, na całej długości odcinka takiej jezdni.

 

 

linia rozdziela pasy ruchu o kierunkach przeciwnych
Linia rozdzielająca pasy ruchu o kierunkach przeciwnych.

 

 

 

P-5
Linia podwójna przerywana

P-5 linia podwójna przerywana

 

Linia znajdująca się między skrzyżowaniami po obu stronach pasa ruchu, oznacza pas o zmiennym kierunku ruchu otwieranym i zamykanym sygnałami świetlnymi nadawanymi przez sygnalizator S-4.

 

 

MA COŚ WSPÓLNEGO

sygnalizator S-4

Czy znasz te znaki?

A-7   Znak ostrzegawczy, który wskazuje kto na skrzyżowaniu ma pierwszeństwo przejazdu. Nadjeżdżając od strony tego znaku, jesteś na drodze podporządkowanej.

Więcej

C12   Znak z grupy znaków nakazu. Wskazuje kierującym obowiązujący kierunek jazdy wokół wyspy centralnej - tzw. rondo. Jednocześnie, taki znak wskazuje że na takim rondzie obowiązuje zasada prawej strony

Więcej

D-40   Znak oznacza wjazd do strefy zamieszkania, w której pieszy korzysta z całej szerokości drogi i ma pierwszeństwo przed pojazdem - w tym również na jezdni i ścieżce dla rowerzystów.

Więcej

B-20   Znak z grupy znaków zakazu. Jest ustawiany wszędzie tam, gdzie istnieje konieczność zatrzymania pojazdu choćby przez chwilę.

Więcej

B-21   Znak zakazujący skrętu w lewo na najbliższym skrzyżowaniu. Jednocześnie znak zabrania zawracania - ciekawe, czy domyślasz się dlaczego?

Więcej

T-27   Tabliczka wskazująca, że przejście dla pieszych jest szczególnie uczęszczane przez dzieci. Jest stosowana łącznie ze znakiem wyznaczającym przejście dla pieszych.

Więcej
Please enable / Bitte aktiviere JavaScript!
Veuillez activer / Por favor activa el Javascript![ ? ]