P-12
|
Na tak oznakowanym skrzyżowaniu, po dojechaniu do tej linii, TRZEBA zatrzymać się choćby na chwilkę, ponieważ znak ten wskazuje wyznaczone na jezdni miejsce zatrzymania pojazdu w związku ze znakami pionowymi B-20 lub B-32.
Linia malowana jest w celu wyznaczenia miejsca zatrzymania pojazdów na wlotach dróg podporządkowanych na skrzyżowaniach, lub przed przejazdami kolejowymi oraz
tramwajowymi.
Znak wyznacza się w takim miejscu, które zapewnia kierującemu pojazdem najlepszą widoczność, oraz bezpieczne oczekiwanie na możliwość przejazdu, dlatego często zatrzymanie następuje już po minięciu znaku STOP.
MAJĄ COŚ WSPÓLNEGO
P-13
|
Linia wskazująca konieczność ustąpienia pierwszeństwa jadącym drogą główną, a o tym, czy trzeba zatrzymać pojazd, decydować będzie sytuacja na drodze. Czasem nie będzie trzeba robić nic, czasem wystarczy że kierowca zwolni... W innym wypadku może okazać się, że jest konieczne zatrzymanie pojazdu.
Znak uprzedza o wjeździe na drogę z pierwszeństwem przejazdu i wskazuje (wyznaczone na jezdni) wynikające ze znaku pionowego A-7 miejsce zatrzymania pojazdu, celem ustąpienia pierwszeństwa.
Wszystko zależeć będzie tutaj od natężenia ruchu na danym skrzyżowaniu.
MAJĄ COŚ WSPÓLNEGO
P-14
|
Linia złożona z prostokątów, namalowana na jezdni wskazuje miejsce warunkowego zatrzymania pojazdu i jest stosowana:
- przed przejściem dla pieszych,
- przed sygnalizatorem świetlnym,
- na skrzyżowaniu, na wlotach dróg równorzędnych,
- przed przystankami tramwajowymi bez wysepki,
- przed przejazdami tramwajowymi i kolejowymi.
MAJĄ COŚ WSPÓLNEGO
Linia przed przejściem dla pieszych.
Linia przed sygnalizatorem.
Linia na wlotach dróg równorzędnych.
P-15
|
Ten namalowany na jezdni znak potwierdza oznakowanie wlotu drogi podporządkowanej znakiem pionowym A-7 "ustąp pierwszeństwa", uprzedzając jednocześnie o zbliżaniu się do drogi z pierwszeństwem przejazdu.
MAJĄ COŚ WSPÓLNEGO
P-16
|
Znak potwierdza oznakowanie wlotu na skrzyżowanie znakiem B-20.
MA COŚ WSPÓLNEGO