G-1a
|
![]() |
Umieszczony po prawej stronie jezdni słupek wskaźnikowy z trzema kreskami - informuje wszystkich kierujących o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego.
Słupek z trzema kreskami jest umieszczany pod znakiem A-9 lub A-10, słupek z dwiema kreskami - na 2/3 odległości znaku ostrzegawczego od przejazdu, a słupek z jedną kreską - na 1/3 tej odległości.
Jeżeli ze względu na warunki lokalne, znaki ostrzegawcze umieszczono bliżej niż w odległości od 150 do 300 metrów na drogach, na których dopuszczalna prędkość pojazdów przekracza 60 km/h i do 100 metrów - na pozostałych drogach, to pod znakiem ostrzegawczym umieszcza się słupek z dwiema kreskami, a słupek z jedną kreską na 1/2 odległości znaku ostrzegawczego.
Jeżeli znak ostrzegawczy umieszczono w bezpośredniej bliskości przejazdu, to stosuje się tylko słupek z jedną kreską, umieszczony pod znakiem ostrzegającym przed przejazdem kolejowym.
MAJĄ COŚ WSPÓLNEGO
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |


G-1b
|
![]() |
Słupek wskaźnikowy z dwiema kreskami, umieszczony po prawej stronie jezdni, informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego.
Słupek z trzema kreskami jest umieszczany pod znakiem A-9 lub A-10, słupek z dwiema kreskami - na 2/3 odległości znaku ostrzegawczego od przejazdu, a słupek z jedną kreską - na 1/3 tej odległości.
Jeżeli ze względu na warunki lokalne, znaki ostrzegawcze umieszczono bliżej niż w odległości od 150 do 300 metrów na drogach, na których dopuszczalna prędkość pojazdów przekracza 60 km/h i do 100 metrów - na pozostałych drogach, to pod znakiem ostrzegawczym umieszcza się słupek z dwiema kreskami, a słupek z jedną kreską na 1/2 odległości znaku ostrzegawczego - tak jak na przykładzie poniżej.
Jeżeli znak ostrzegawczy umieszczono w bezpośredniej bliskości przejazdu, to stosuje się tylko słupek z jedną kreską, umieszczony pod znakiem ostrzegającym przed przejazdem kolejowym.
MAJĄ COŚ WSPÓLNEGO
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |

G-1c
|
![]() |
Słupek wskaźnikowy z jedną kreską, umieszczony po prawej stronie jezdni, informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego.
Słupek z trzema kreskami jest umieszczany pod znakiem A-9 lub A-10, słupek z dwiema kreskami - na 2/3 odległości znaku ostrzegawczego od przejazdu, a słupek z jedną kreską - na 1/3 tej odległości.
Jeżeli ze względu na warunki lokalne, znaki ostrzegawcze umieszczono bliżej niż w odległości od 150 do 300 metrów na drogach, na których dopuszczalna prędkość pojazdów przekracza 60 km/h i do 100 metrów - na pozostałych drogach, to pod znakiem ostrzegawczym umieszcza się słupek z dwiema kreskami, a słupek z jedną kreską na 1/2 odległości znaku ostrzegawczego.
Jeżeli znak ostrzegawczy umieszczono w bezpośredniej bliskości przejazdu, to stosuje się tylko słupek z jedną kreską, umieszczony pod znakiem ostrzegającym przed przejazdem kolejowym - jak na przykładzie poniżej.
MAJĄ COŚ WSPÓLNEGO
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |

