G-1a
Słupek wskaźnikowy z trzema kreskami umieszczany po prawej stronie jezdni

G-1a słupek wskaźnikowy z trzema kreskami umieszczany po prawej stronie jezdni

 

Umieszczony po prawej stronie jezdni słupek wskaźnikowy z trzema kreskami - informuje wszystkich kierujących o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego.
Słupek z trzema kreskami jest umieszczany pod znakiem A-9 lub A-10, słupek z dwiema kreskami - na 2/3 odległości znaku ostrzegawczego od przejazdu, a słupek z jedną kreską - na 1/3 tej odległości.

Jeżeli ze względu na warunki lokalne, znaki ostrzegawcze umieszczono bliżej niż w odległości od 150 do 300 metrów na drogach, na których dopuszczalna prędkość pojazdów przekracza 60 km/h i do 100 metrów - na pozostałych drogach, to pod znakiem ostrzegawczym umieszcza się słupek z dwiema kreskami, a słupek z jedną kreską na 1/2 odległości znaku ostrzegawczego.

Jeżeli znak ostrzegawczy umieszczono w bezpośredniej bliskości przejazdu, to stosuje się tylko słupek z jedną kreską, umieszczony pod znakiem ostrzegającym przed przejazdem kolejowym.

 

 

MAJĄ COŚ WSPÓLNEGO

znak A-9 znak A-10 słupek G-1b słupek G-1c
do przejazdu kolejowego jest od 150 do 300 metrów
Do przejazdu kolejowego jest od 150 do 300 metrów.

tutaj do przejazdu jest około 100 metrów
Koniec strefy ograniczonej prędkości - znak ostrzegawczy ustawia się do 100 metrów od miejsca niebezpiecznego.

 

 

 

G-1b
Słupek wskaźnikowy z dwiema kreskami umieszczany po prawej stronie jezdni

G-1b słupek wskaźnikowy z dwiema kreskami umieszczany po prawej stronie jezdni

 

Słupek wskaźnikowy z dwiema kreskami, umieszczony po prawej stronie jezdni, informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego.
Słupek z trzema kreskami jest umieszczany pod znakiem A-9 lub A-10, słupek z dwiema kreskami - na 2/3 odległości znaku ostrzegawczego od przejazdu, a słupek z jedną kreską - na 1/3 tej odległości.

Jeżeli ze względu na warunki lokalne, znaki ostrzegawcze umieszczono bliżej niż w odległości od 150 do 300 metrów na drogach, na których dopuszczalna prędkość pojazdów przekracza 60 km/h i do 100 metrów - na pozostałych drogach, to pod znakiem ostrzegawczym umieszcza się słupek z dwiema kreskami, a słupek z jedną kreską na 1/2 odległości znaku ostrzegawczego - tak jak na przykładzie poniżej.

Jeżeli znak ostrzegawczy umieszczono w bezpośredniej bliskości przejazdu, to stosuje się tylko słupek z jedną kreską, umieszczony pod znakiem ostrzegającym przed przejazdem kolejowym.

 

 

MAJĄ COŚ WSPÓLNEGO

znak A-9 znak A-10 słupek G-1a słupek G-1c
wkrótce dojedziesz do przejazdu kolejowego z zaporami
Do przejazdu kolejowego jest tutaj około 100 metrów.

 

 

 

G-1c
Słupek wskaźnikowy z jedną kreską umieszczany po prawej stronie jezdni

G-1c słupek wskaźnikowy z jedną kreską umieszczany po prawej stronie jezdni

 

Słupek wskaźnikowy z jedną kreską, umieszczony po prawej stronie jezdni, informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego.
Słupek z trzema kreskami jest umieszczany pod znakiem A-9 lub A-10, słupek z dwiema kreskami - na 2/3 odległości znaku ostrzegawczego od przejazdu, a słupek z jedną kreską - na 1/3 tej odległości.

Jeżeli ze względu na warunki lokalne, znaki ostrzegawcze umieszczono bliżej niż w odległości od 150 do 300 metrów na drogach, na których dopuszczalna prędkość pojazdów przekracza 60 km/h i do 100 metrów - na pozostałych drogach, to pod znakiem ostrzegawczym umieszcza się słupek z dwiema kreskami, a słupek z jedną kreską na 1/2 odległości znaku ostrzegawczego.

Jeżeli znak ostrzegawczy umieszczono w bezpośredniej bliskości przejazdu, to stosuje się tylko słupek z jedną kreską, umieszczony pod znakiem ostrzegającym przed przejazdem kolejowym - jak na przykładzie poniżej.

 

 

MAJĄ COŚ WSPÓLNEGO

znak A-9 znak A-10 słupek G-1a słupek G-1b
znak ostrzegawczy umieszczono w bezpośredniej bliskości przejazdu
Przejazd kolejowy jest bardzo blisko od znaku.

w pobliżu jest bocznica kolejowa
W pobliżu jest bocznica kolejowa.

Czy znasz te znaki?

A-7   Znak ostrzegawczy, który wskazuje kto na skrzyżowaniu ma pierwszeństwo przejazdu. Nadjeżdżając od strony tego znaku, jesteś na drodze podporządkowanej.

Więcej

C12   Znak z grupy znaków nakazu. Wskazuje kierującym obowiązujący kierunek jazdy wokół wyspy centralnej - tzw. rondo. Jednocześnie, taki znak wskazuje że na takim rondzie obowiązuje zasada prawej strony

Więcej

D-40   Znak oznacza wjazd do strefy zamieszkania, w której pieszy korzysta z całej szerokości drogi i ma pierwszeństwo przed pojazdem - w tym również na jezdni i ścieżce dla rowerzystów.

Więcej

B-20   Znak z grupy znaków zakazu. Jest ustawiany wszędzie tam, gdzie istnieje konieczność zatrzymania pojazdu choćby przez chwilę.

Więcej

B-21   Znak zakazujący skrętu w lewo na najbliższym skrzyżowaniu. Jednocześnie znak zabrania zawracania - ciekawe, czy domyślasz się dlaczego?

Więcej

T-27   Tabliczka wskazująca, że przejście dla pieszych jest szczególnie uczęszczane przez dzieci. Jest stosowana łącznie ze znakiem wyznaczającym przejście dla pieszych.

Więcej
Please enable / Bitte aktiviere JavaScript!
Veuillez activer / Por favor activa el Javascript![ ? ]