P-17
|
Namalowany znak wyznacza na jezdni miejsce przystanku tramwajów D-17 (bez wysepki), autobusów D-15, trolejbusów D-16, lub innych pojazdów wykonujących odpłatny przewóz osób na regularnych liniach.
Linia taka oznacza, że na całej jej długości obowiązuje zakaz zatrzymywania się innych pojazdów na przystanku, ale przepisy nie zabraniają wjeżdżania na obszar wyznaczony tą linią.
MAJĄ COŚ WSPÓLNEGO
P-18
|
Znak ten wyznacza miejsce przeznaczone do postoju pojazdów.
Parkując należy pojazd ustawić między namalowanymi liniami.
MAJĄ COŚ WSPÓLNEGO
Wyznaczone stanowiska postojowe.
P-19
|
Znak ten wyznacza pas przeznaczony na postój pojazdów wzdłuż krawędzi jezdni, lub oddziela od niej zatokę postojową.
MA COŚ WSPÓLNEGO
P-20
|
Znak ten wyznacza stanowisko postojowe, zastrzeżone dla określonego rodzaju pojazdów np. dla osób niepełnosprawnych, lub pojazdów z tablicami dyplomatycznymi. Postój innych pojazdów jest zabroniony, ale dozwolone jest zatrzymanie.
Ignorowanie tego znaku jest dosyć kosztowne, bo oprócz 5 punktów karnych dochodzi jeszcze bardzo wysoki mandat, plus koszty holowania.
MAJĄ COŚ WSPÓLNEGO
Tak kiedyś wyznaczano miejsce postojowe dla inwalidów.
Teraz powinno wyglądać to tak - P-24.
P-21
|
Namalowane na jezdni równolegle do siebie linie i skośnie do krawędzi jezdni, oznaczają powierzchnię drogi, na którą wjazd i zatrzymanie (a tym bardziej parkowanie) są zabronione.
Wyjątek może stanowić sytuacja, kiedy pojazd uległ awarii i umieszczony w takim miejscu nie tamuje ruchu innym.
P-22
|
Znak ten oznacza pas ruchu przeznaczony dla ruchu pojazdów wykonujących odpłatny przewóz osób na regularnych liniach.
MAJĄ COŚ WSPÓLNEGO
P-23
|
Znak ten oznacza drogę lub jej część (pas ruchu), przeznaczoną dla ruchu rowerów jednośladowych.
Takim samym symbolem oznaczone są także śluzy rowerowe.
MAJĄ COŚ WSPÓLNEGO
P-24
|
Namalowany na twardej nawierzchni znak oznacza, że stanowisko postojowe na którym znak umieszczono, jest przeznaczone dla pojazdu samochodowego uprawnionej osoby niepełnosprawnej o obniżonej sprawności ruchowej, oraz dla kierującego pojazdem przewożącego taką osobę, ale trzeba pamiętać, że znak omawiany tutaj znak P-24 musi występować w połączeniu ze znakami P-18 lub P-20 i tylko łączna forma ich umieszczenia jest prawidłowa.
WAŻNE - od lipca 2017 roku miejsca parkingowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych, muszą mieć nawierzchnię pomalowaną na niebiesko.
MAJĄ COŚ WSPÓLNEGO
P-25
|
O zbliżaniu się do progu zwalniającego czyli wypukłości na jezdni, zastosowanej w celu spowolnienia ruchu pojazdów, ostrzega zazwyczaj pionowy znak A-11a, występujący w połączeniu ze znakiem ograniczenia prędkości B-33.
Wyjątek stanowić może strefa zamieszkania, lub strefa ograniczonej prędkości, ze względu na wprowadzone tam ograniczenie prędkości - tam (mimo występowania progu zwalniającego) znaku może nie być .
MAJĄ COŚ WSPÓLNEGO
P-26
|
Namalowany na nawierzchni drogi znak oznacza drogę dla pieszych, a kiedy jest umieszczony łącznie ze znakiem P-23 oznacza, że droga jest przeznaczona dla pieszych i kierujących rowerami.
MAJĄ COŚ WSPÓLNEGO
P-27
|
Sierżant rowerowy nie jest znakiem wyznaczającym pas ruchu dla rowerzystów, jest tylko podpowiedzią dla rowerzysty, w jakim kierunku można poruszać się rowerem na danej ulicy, oraz którą częścią jezdni należy jechać.
Z perspektywy kierowcy samochodu, sierżant rowerowy jest informacją, że w danym miejscu może spodziewać się rowerzysty.
MAJĄ COŚ WSPÓLNEGO