T-12
Tabliczka wskazująca podłużny uskok nawierzchni

T-12 tabliczka wskazująca podłużny uskok nawierzchni

 

Tam, gdzie występuje podłużny uskok nawierzchni powstały na przykład podczas kładzenia nowej nawierzchni drogi, umieszczana jest taka tabliczka. Ma to ścisły związek z przeprowadzanymi aktualnie robotami drogowymi na danym odcinku drogi.

Jest stosowana ze znakiem A-30 (inne niebezpieczeństwo).

 

MAJĄ COŚ WSPÓLNEGO

znak A-30 znak A-14
podłużny uskok nawierzchni - całkiem wysoki
Podłużny uskok nawierzchni - może być niebezpiecznie.

tak dużo znaków a i tak brakuje znaku inne niebezpieczeństwo
Patrząc na opis tabliczki, mimo tak wielu znaków, jednak czegoś tutaj brakuje.

 

 

T-13
Tabliczka wskazująca odcinek drogi, na którym występują deformacje nawierzchni w postaci kolein

T-13 tabliczka wskazująca na koleiny

 

Przed odcinkiem jezdni, na której nawierzchni występują koleiny - umieszczana jest taka tabliczka. Niestety jest to częsty obrazek w naszym kraju. Dodatkowo pod taką tabliczką umieszczana jest tabliczka T-2 wskazująca na jakiej długości są te koleiny.

Jest stosowana ze znakiem A-30 (inne niebezpieczeństwo).

 

MAJĄ COŚ WSPÓLNEGO

znak A-30 tabliczka T-2
ostrzeżenie o koleinach - częsty obrazek w naszym kraju
Niestety - częsty widok na naszych drogach.

nie dosyć że nierówna droga, to jeszcze koleiny
Nie dosyć, że koleiny, to jeszcze nierówna droga...

 

 

T-14
Tabliczka wskazująca miejsce częstych wypadków o charakterze wskazanym na tabliczce

T-14 tabliczka wskazująca miejsce częstych wypadków

 

Tabliczka umieszczana jest przed miejscem, w którym często dochodzi do wypadków o charakterze wskazanym na tabliczce.

Jest stosowana ze znakiem A-30 (inne niebezpieczeństwo).

Bardzo podobne w znaczeniu do powyższego znaku, są te na przykładach poniżej:

  • (1) T-14a - miejsce częstych zderzeń z poprzedzającymi pojazdami;
  • (2) T-14b - miejsce częstych zderzeń czołowych;
  • (3) T-14c - miejsce częstych zderzeń z tramwajami;
  • (4) T-14d - przejazd kolejowy na którym warunki powodują szczególne niebezpieczeństwo powstania wypadków.

 

 

MAJĄ COŚ WSPÓLNEGO

1
T-14a najechania z tyłu
2
T-14b zderzenia czołowe
3
T-14c zderzenia z tramwajami
4
T-14d zderzenia z pociągami
wypadki z udziałem pieszych
Zdarzenia z udziałem pieszych.

częste zderzenia samochodów - najechanie od tyłu

brak znaku A-30, częste zderzenia czołowe samochodów
Częste zderzenia czołowe - stąd ograniczenie prędkości.

 

 

T-15
Tabliczka wskazująca miejsce częstych wypadków spowodowanych śliską nawierzchnią jezdni ze względu na opady deszczu

T-15 tabliczka wskazująca częste wypadki z powodu śliskiej nawierzchni

 

Tabliczka umieszczana jest w miejscu, gdzie dochodzi do częstych wypadków lub kolizji, spowodowanych śliską nawierzchnią drogi występującą w czasie deszczu lub po zaraz po opadach.

Jest stosowana ze znakiem A-30 (inne niebezpieczeństwo).

 

MAJĄ COŚ WSPÓLNEGO

znak A-30 tabliczka T-2
na odcinku jednego kilometra trzeba w czasie deszczu bardzo uważać

Czy znasz te znaki?

A-7   Znak ostrzegawczy, który wskazuje kto na skrzyżowaniu ma pierwszeństwo przejazdu. Nadjeżdżając od strony tego znaku, jesteś na drodze podporządkowanej.

Więcej

C12   Znak z grupy znaków nakazu. Wskazuje kierującym obowiązujący kierunek jazdy wokół wyspy centralnej - tzw. rondo. Jednocześnie, taki znak wskazuje że na takim rondzie obowiązuje zasada prawej strony

Więcej

D-40   Znak oznacza wjazd do strefy zamieszkania, w której pieszy korzysta z całej szerokości drogi i ma pierwszeństwo przed pojazdem - w tym również na jezdni i ścieżce dla rowerzystów.

Więcej

B-20   Znak z grupy znaków zakazu. Jest ustawiany wszędzie tam, gdzie istnieje konieczność zatrzymania pojazdu choćby przez chwilę.

Więcej

B-21   Znak zakazujący skrętu w lewo na najbliższym skrzyżowaniu. Jednocześnie znak zabrania zawracania - ciekawe, czy domyślasz się dlaczego?

Więcej

T-27   Tabliczka wskazująca, że przejście dla pieszych jest szczególnie uczęszczane przez dzieci. Jest stosowana łącznie ze znakiem wyznaczającym przejście dla pieszych.

Więcej
Please enable / Bitte aktiviere JavaScript!
Veuillez activer / Por favor activa el Javascript![ ? ]