T-12
|
![]() |
Tam, gdzie występuje podłużny uskok nawierzchni powstały na przykład podczas kładzenia nowej nawierzchni drogi, umieszczana jest taka tabliczka. Ma to ścisły związek z przeprowadzanymi aktualnie robotami drogowymi na danym odcinku drogi.
Jest stosowana ze znakiem A-30 (inne niebezpieczeństwo).
MAJĄ COŚ WSPÓLNEGO
![]() |
![]() |


Patrząc na opis tabliczki, mimo tak wielu znaków, jednak czegoś tutaj brakuje.
T-13
|
![]() |
Przed odcinkiem jezdni, na której nawierzchni występują koleiny - umieszczana jest taka tabliczka. Niestety jest to częsty obrazek w naszym kraju. Dodatkowo pod taką tabliczką umieszczana jest tabliczka T-2 wskazująca na jakiej długości są te koleiny.
Jest stosowana ze znakiem A-30 (inne niebezpieczeństwo).
MAJĄ COŚ WSPÓLNEGO
![]() |
![]() |


Nie dosyć, że koleiny, to jeszcze nierówna droga...
T-14
|
![]() |
Tabliczka umieszczana jest przed miejscem, w którym często dochodzi do wypadków o charakterze wskazanym na tabliczce.
Jest stosowana ze znakiem A-30 (inne niebezpieczeństwo).
Bardzo podobne w znaczeniu do powyższego znaku, są te na przykładach poniżej:
- (1) T-14a - miejsce częstych zderzeń z poprzedzającymi pojazdami;
- (2) T-14b - miejsce częstych zderzeń czołowych;
- (3) T-14c - miejsce częstych zderzeń z tramwajami;
- (4) T-14d - przejazd kolejowy na którym warunki powodują szczególne niebezpieczeństwo powstania wypadków.
MAJĄ COŚ WSPÓLNEGO
1![]() |
2![]() |
3![]() |
4![]() |



T-15
|
![]() |
Tabliczka umieszczana jest w miejscu, gdzie dochodzi do częstych wypadków lub kolizji, spowodowanych śliską nawierzchnią drogi występującą w czasie deszczu lub po zaraz po opadach.
Jest stosowana ze znakiem A-30 (inne niebezpieczeństwo).
MAJĄ COŚ WSPÓLNEGO
![]() |
![]() |
