A-9
|
![]() |
Taki znak stosowany jest wtedy, kiedy na przejeździe są zapory, które zamykają całą szerokość jezdni przed przejazdem kolejowym, lub półzapory które zamykają wjazd na przejazd. Znak ostrzega o takim właśnie przejeździe kolejowym.
Przejazdy kolejowe z półzaporami są zawsze wyposażone w sygnalizację świetlną, natomiast z zaporami - tylko wtedy, gdy jest to uzasadnione bardzo dużym natężeniem ruchu drogowego. Zapora lub półzapora opuszcza się z pewnym opóźnieniem w stosunku do zapalenia się sygnału czerwonego, jednak zakaz wjazdu obowiązuje od chwili zapalenia się sygnału i trwa aż do chwili jego wyłączenia.
Umieszczona pod znakiem tabliczka T-7 wskazuje układ torów i drogi na przejeździe.
Pamiętać trzeba, że niezależnie od wyposażenia, ZAWSZE należy sprawdzić, czy można bezpiecznie przejechać przez przejazd kolejowy!
Kierującemu pojazdem zabrania się:
- wjeżdżania na przejazd, jeżeli po drugiej stronie przejazdu nie ma miejsca dla kontynuowania jazdy,
- wyprzedzania na przejazdach kolejowych i bezpośrednio przed nimi,
- omijania pojazdów oczekujących na otwarcie ruchu przez przejazd, jeżeli wymagałoby to wjechania na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu.
Znak "przejazd kolejowy z zaporami" może być uzupełniony znakami, zwanymi słupkami wskaźnikowymi .
MAJĄ COŚ WSPÓLNEGO
![]() |
![]() |
![]() |


Czerwone migające światła przed przejazdem oznaczają zakaz wjazdu!
A-10
|
![]() |
Znak ostrzega o przejeździe kolejowym nie wyposażonym ani w zapory, ani w półzapory.
Znak ten jest stosowany przed przejazdami bez zapór lub półzapór, wyposażonymi w urządzenia sygnalizacji świetlnej nadające sygnał czerwony, bądź tylko w znak G-3 lub G-4 "krzyż św. Andrzeja" - umieszczony bezpośrednio przed przejazdem, to właśnie w tym miejscu należy się zatrzymać w razie zbliżania się i przejeżdżania pociągu.
Przed takim przejazdem może być zastosowany dodatkowo znak B-20 - STOP .
Trzeba pamiętać, że niezależnie od wyposażenia, ZAWSZE jest obowiązek sprawdzenia, czy można bezpiecznie przejechać przez przejazd kolejowy!
Umieszczona pod znakiem tabliczka T-7 wskazuje układ torów i drogi na przejeździe.
Kierującemu pojazdem zabrania się:
- wjeżdżania na przejazd, jeżeli po drugiej stronie przejazdu nie ma miejsca dla kontynuowania jazdy,
- wyprzedzania na przejazdach kolejowych i bezpośrednio przed nimi,
- omijania pojazdów oczekujących na otwarcie ruchu przez przejazd, jeżeli wymagałoby to wjechania na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu.
Znak "przejazd kolejowy bez zapór" może być uzupełniony znakami, zwanymi słupkami wskaźnikowymi .
MAJĄ COŚ WSPÓLNEGO
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |


Do przejazdu kolejowego wielotorowego bez zapór jest tylko 30 metrów!
Przejdź do opisu losowo wybranych znaków: |