A-9
|
![]() |
Taki znak stosowany jest wtedy, kiedy na przejeździe są zapory, które zamykają całą szerokość jezdni przed przejazdem kolejowym, lub półzapory które zamykają wjazd na przejazd. Znak "przejazd kolejowy z zaporami" może być uzupełniony znakami, zwanymi słupkami wskaźnikowymi . MAJĄ COŚ WSPÓLNEGO
Przejazdy kolejowe z półzaporami są zawsze wyposażone w sygnalizację świetlną, natomiast z zaporami - tylko wtedy, gdy jest to uzasadnione bardzo dużym natężeniem ruchu drogowego. Zapora lub półzapora opuszcza się z pewnym opóźnieniem w stosunku do zapalenia się sygnału czerwonego, jednak zakaz wjazdu obowiązuje od chwili zapalenia się sygnału i trwa aż do chwili jego wyłączenia.
Umieszczona pod znakiem tabliczka T-7 wskazuje układ torów i drogi na przejeździe.
Pamiętać trzeba, że niezależnie od wyposażenia, ZAWSZE należy sprawdzić, czy można bezpiecznie przejechać przez przejazd kolejowy!
Kierującemu pojazdem zabrania się:
Czerwone migające światła przed przejazdem oznaczają zakaz wjazdu!
A-10
|
![]() |
Znak ostrzega o przejeździe kolejowym nie wyposażonym ani w zapory, ani w półzapory. Znak "przejazd kolejowy bez zapór" może być uzupełniony znakami, zwanymi słupkami wskaźnikowymi . MAJĄ COŚ WSPÓLNEGO
Znak ten jest stosowany przed przejazdami bez zapór lub półzapór, wyposażonymi w urządzenia sygnalizacji świetlnej nadające sygnał czerwony, bądź tylko w znak G-3 lub G-4 "krzyż św. Andrzeja" - umieszczony bezpośrednio przed przejazdem, to właśnie w tym miejscu należy się zatrzymać w razie zbliżania się i przejeżdżania pociągu.
Przed takim przejazdem może być zastosowany dodatkowo znak B-20 - STOP .
Trzeba pamiętać, że niezależnie od wyposażenia, ZAWSZE jest obowiązek sprawdzenia, czy można bezpiecznie przejechać przez przejazd kolejowy!
Umieszczona pod znakiem tabliczka T-7 wskazuje układ torów i drogi na przejeździe.
Kierującemu pojazdem zabrania się:
Do przejazdu kolejowego wielotorowego bez zapór jest tylko 30 metrów!
Przejdź do opisu losowo wybranych znaków: