B-23
|
Widząc ten znak kierujący musi pamiętać, że zabrania on zawracania - od miejsca ustawienia znaku, aż do najbliższego skrzyżowania włącznie.
Chociaż ten znak przypomina znak B-21 (zakaz skrętu w lewo), to zakres obowiązywania tych znaków jest różny, bo za znakiem można skręcić w lewo zarówno na skrzyżowaniu, jak i przed nim, np. w celu wjechania na posesję lub do obiektu przydrożnego (np. na parking).
Czasem zakaz jest odwołany znakiem B-24 (koniec zakazu zawracania) lub znakiem B-42 (koniec zakazów), kiedy dotyczy tylko odcinka drogi pomiędzy skrzyżowaniami.
W razie potrzeby uprzedzenia kierujących, że zakaz wyrażony tym znakiem obowiązuje na dłuższym odcinku drogi, pod znakiem umieszczona jest tabliczka T-20 określająca tę odległość.
Na przykładzie poniżej zastosowano zmodyfikowany znak F-7, który wskazuje w jaki sposób należy pojechać, żeby zawrócić bez łamania przepisów.
MAJĄ COŚ WSPÓLNEGO
Znak F-7 wskazujący schematycznie drogę jaką należy pokonać, żeby zawrócić.
Czy w tej sytuacji, kiedy po prawej stronie jest skrzyżowanie z drogą gruntową, to zakaz zawracania traci ważność?
B-24
|
Zakaz zawracania obowiązuje od miejsca ustawienia znaku, aż do skrzyżowania włącznie. Ten znak oznacza odwołanie zakazu zawracania jeszcze przed skrzyżowaniem.
Zamiast tego znaku, można zastosować znak B-42 (koniec zakazów).
MAJĄ COŚ WSPÓLNEGO
B-18
|
Znak taki najczęściej jest ustawiany na mostach, ze względu na ich ograniczoną wytrzymałość konstrukcyjną, lub na drogach o nawierzchni w złym stanie.
Znak dotyczy aktualnej masy pojazdu.
MA COŚ WSPÓLNEGO
Zakaz wjazdu pojazdów o rzeczywistej masie ponad 8 ton.
B-19
|
Nie wolno wjeżdżać pojazdom, których nacisk osi na jezdnię jest większy od nacisku odpowiadającego masie podanej na znaku.
W przypadku osi wielokrotnej, nacisk żadnej z osi składowych nie może odpowiadać masie większej, niż 80% masy podanej na znaku.
MA COŚ WSPÓLNEGO
Zakaz wjazdu pojazdów o nacisku osi większym niż 3,5 tony.
Przejdź do opisu losowo wybranych znaków: |