Disable Preloader

Witaj na stronie: Czy znasz Znaki drogowe

...


A-9
Przejazd kolejowy z zaporami


Znak stosuje się wtedy, kiedy na przejeździe są zapory, które zamykają całą szerokość jezdni przed przejazdem kolejowym, lub półzapory które zamykają wjazd na przejazd.

Przejazdy kolejowe z półzaporami są zawsze wyposażone w sygnalizację świetlną , natomiast z zaporami - tylko wtedy, gdy jest to uzasadnione bardzo dużym natężeniem ruchu drogowego.

UWAGA - zapora lub półzapora opuszcza się z pewnym opóźnieniem w stosunku do zapalenia się sygnału czerwonego, ale zakaz wjazdu na przejazd obowiązuje od chwili zapalenia się sygnału i trwa aż do chwili jego wyłączenia i CAŁKOWITEGO podniesienia zapór.

Umieszczona pod znakiem tabliczka T-7 wskazuje układ torów i drogi na przejeździe.

  Pamiętaj, że niezależnie od rodzaju zapór, ZAWSZE musisz sprawdzić, czy można bezpiecznie przejechać przez przejazd kolejowy!

  REKLAMY


Kierującemu pojazdem zabrania się:

  wjeżdżania na przejazd, jeżeli po drugiej stronie przejazdu nie ma miejsca dla kontynuowania jazdy,
  wyprzedzania na przejazdach kolejowych i bezpośrednio przed nimi,
  omijania pojazdów oczekujących na otwarcie ruchu przez przejazd, jeżeli wymagałoby to wjechania na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu.

Omawiany tutaj znak może być uzupełniony znakami, zwanymi słupkami wskaźnikowymi .

  Sprawdź swoją wiedzę -   tylko pięć pytań



MAJĄ COŚ WSPÓLNEGO

znak A-10 tabliczka T-7 słupek G-1a
znak A-9 ze słupkiem wskaźnikowym
Do przejazdu kolejowego z zaporami jest już blisko.

włączona sygnalizacja świetlna przed przejazdem
Czerwone migające światła przed przejazdem oznaczają zakaz wjazdu!

Przejdź do opisu losowo wybranych znaków:



Czy znasz znaki drogowe © All right reserved.